زارت الحماة ابنتها وجلست مع صهرها وسالته: ليش النعام بيدفن راسه في الرمل؟
اجاب الزوج: اصله مش عايز يشوف حماته..!
ولد بيقول لابوه الصعيدي يابا الوابور مش عايز يولع؟
اجابه :البس له جلابية امك!!؟
واحد ماشي مهموم وحزين ..فقابله صديق له فساله : مالك شايل الهم ليه؟
قال له: أصل أنا زعلان مع مراتي وحلفت ما هتدخل البيت لمدة تلاتين يوم؟
قال له الرجل : وأيه المشكلة في كدة!
قال له الاول: أصل التلاتين يوم هيخلصوا النهاردة.