قرد وحمار وأسد !

تاريخ النشر: 18 مايو 2006 - 07:40 GMT

 

 

 

في يوم إتقابل القرد مع الحمار

 

القرد : رايح علي فين يا حمار ؟

الحمار : قلت لك قبل كده ما تقوليش يا حمار !

القرد : ماهو انت فعلاً حمار ، هاتتنكر لحموريتك ؟

الحمار : مش ناوي تتلم ؟انا رايح للأسد يشوفلي صرفة معاك ..

 

وفي عرين الأسد الملك

 

 

الحمار : يأسد مش انت ملك الغابة ؟

الأسد : أيوة طبعاً -وهو بيبرم شنباته-..

الحمار : طب شوفلي صرفة في القرد بتاعنا ده ، كل ما يشوفني يقولي (رايح فين ياحمار) ، وانا حذرته قبل كده وماتعظش ..

الأسد : مانتا يابني فعلاً حمار ، ربنا خلقك كده ، هاتغير خلقتك يعني !

الحمار -بميول إلحادية- : مالكش دعوة ، شوف لي حل في الموضوع ده !

الأسد : خلاص ، من هنا ورايح هانسميك (سمكة) واما نشوف أخرتها معاك !

 

وشاف الحمار القرد !  ف راح يتلكك عشان يبلغ القرد بالإسم الجديد

 

 

القرد : رايح فين ياحمار ؟

الحمار : انا ما عدتش حمار، من هنا ورايح بقي اسمي (سمكة)!

القرد : بتعرف تعوم؟

الحمار : لأ !

 

 

القرد : تبقي حمار

 

 

 

منقول