واحد دخل السوبر ماركت
سأل: كيلو اللحمة بكام؟
قال الجزار: 30جنيه
قعد الراجل يدعي:
"الله يخرب بيتك يا محسن ياللى مغلي العيشة علينا"
سأل: كيلو السمك بكام؟
قال له بتاع السمك: 15 جنيه .
قعد يدعي:
"الله يخرب بيتك يا محسن ياللى مغلي العيشة علينا"
سأل: بكام الفرخة?
أجابه بتاع الفراخ: 10 جنيه فبلش يدعى:
"الله يخرب بيتك يا محسن ياللى مغلي العيشة علينا "
واحد مخبر سمعه قبض عليه وراح واخده على القسم ودخل على الضابط وقال له: تمام يا فندم
الظابط سأله: ماسك الراجل ده ليه ؟؟
قال له: الراجل ده مش عارف اسم الريس يا فندم!