Jordan defends sackings at state-run JRTVC

Published April 11th, 2001 - 02:00 GMT

The head of the state-owned Jordanian Radio and Television Corporation (JRTVC) defended Tuesday the dismissal of 308 employees despite workers' protestations. 

 

Nart Boran, JRTVC's chief, said Tuesday, April 10, the sackings announced last weekend "are part of the plan to restructure the company as decided by its board of directors." 

 

The sacked workers had sent letters of protest to Jordanian Prime Minister Ali Abu Ragheb and the leaders of Jordan's parliament. 

 

Since taking office last June, Abu Ragheb's government has several times made clear its intention to cure the financially-troubled JRTVC and to improve its performance, which is often criticized by the local press. 

 

In January, JRTVC's board of directors merged its two television channels as part of reform efforts. The efforts to make JRTVC more competitive come as Jordan prepares to introduce privately owned television stations locally. 

 

JRTVC, which also runs one radio station, counts more than 2,200 employees, of whom more than half were hired in the last five years, said Information Minister Taleb Rifai. 

 

JRTVC's budget is estimated at $12 million, aimed mainly at paying salaries, and operates with a seven million dollar deficit. — (AFP, Amman) 

 

© Agence France Presse 2001

© 2001 Mena Report (www.menareport.com)

You may also like