Dubai One TV channel suspends production

Published July 20th, 2014 - 02:23 GMT

Dubai One, the Dubai government-owned English-language television channel, confirmed on Friday it is no longer producing content locally.

Gulf News reported on Thursday the channel had told staff it is shutting down production and axing 80 per cent of staff. Arabian Business was the first to report on the changes at the Dubai government-owned television station.

“Our In-house produced shows won’t be returning next season. New diversification of programming to be revealed soon!” Dubai One announced on Twitter. The channel posted the announcement at 10:35pm on Friday.

Changes at the television station were labelled as a “chore routine” in a statement issued on Friday by Ahmad Saeed Al Mansouri, chief executive of TV and Radio in Dubai Media Incorporated (DMI), the company that runs Dubai One.


© Al Nisr Publishing LLC 2022. All rights reserved.

You may also like