More Than 70 People Fined in UAE for Filming Accident Sites

Published July 11th, 2018 - 11:45 GMT
Police had earlier issued a warning, where obstructing or blocking roads during accidents will get you a fine of Dh1,000 in Abu Dhabi. (Shutterstock)
Police had earlier issued a warning, where obstructing or blocking roads during accidents will get you a fine of Dh1,000 in Abu Dhabi. (Shutterstock)

Abu Dhabi Police fined 71 drivers over the past six months for filming accident sites.

An advisory was issued on Abu Dhabi Police's social media accounts, warning residents against filming accidents and posting or sharing them on social media.

Such actions will render offenders liable to legal prosecution.

Spectating at sites is a safety hazard which can hamper efficient movement of ambulatory services to and from the accident site.

Read More:

Real Estate Agents to Pay Dh50,000 Fine Over Telesales in UAE
UAE Businesses Must Secure Data or Risk €20 Million Fine

Residents are also advised against parking their cars near accident sites and crossing the road on foot to spectate.

Police had earlier issued a warning, where obstructing or blocking roads during accidents will get you a fine of Dh1,000 in Abu Dhabi. 

 

. مخالفة 71 سائقاً في 6 شهور..شرطة أبوظبي تحذر الفضوليين من التجمهر بمواقع الحوادث وتصويرها . . حذرت شرطة أبوظبي من تجمهر الأشخاص الفضوليين في مواقع الحوادث المرورية، وقيامهم بتصوير المركبات المشاركة في الحوادث والمصابين ونشر الصور على مواقع التواصل الإجتماعي بدون إذن مما يعرضهم للمساءلة القانونية. وذكرت مديرية المرور والدوريات بقطاع العمليات المركزية أنها قامت بمخالفة نحو 71 سائقاً خلال النصف الأول من العام الجاري لعرقلة حركة السير والمرور "التجمهر" في مواقع الحوادث المرورية . وأوضحت أن التجمهر بمواقع الحوادث يعد من السلوكيات السلبية المرفوضة التي تتسبب في إعاقة وصول مركبات الإسعاف والطوارئ والدوريات المرورية والدفاع المدني بأقصى سرعة ممكنة للقيام بواجبها في تقديم المساعدة الإنسانية للمصابين وإنقاذ حياتهم. ودعت إلى ضرورة إفساح الطريق لسيارات الإسعاف والدفاع المدني للوصول إلى مواقع الحوادث لأداء مهامها، محذرة من تطبيق مخالفة ( عرقلة حركة السير "التجمهر" أثناء الحوادث ) وقيمتها 1000 درهم للحد من التجمهر والوقوف العشوائي للمركبات على الطرق في أماكن وقوع الحوادث المرورية ومنع الاختناقات المرورية في أماكن وقوع الحادث. ولفتت إلى وقوع بعض الحوادث نتيجة وقوف بعض قائدي المركبات في أماكن الحوادث وعبور الفضوليين من المشاة الطرقات المختلفة إلى مواقع الحوادث، غافلين عن حركة المركبات مما يؤدي إلى تعرضهم إلى حوادث الدهس. ويعد تصوير الحوادث المرورية، ونشر صورها وتبادلها عبر مواقع التواصل الاجتماعي سلوك مُجرم قانوناً وفقاً لنص المادة ("197 مكرر"2") من قانون العقوبات التي تعاقب بالحبس والغرامة (كل من استعمل وسيلة من وسائل الاتصال أو وسائل تقنية المعلومات أو أي وسيلة أخرى في نشر معلومات أو أخبار ولو كانت صحيحة). #الإمارات #أبوظبي #شرطة_أبوظبي #أخبار_شرطة_أبوظبي #الإعلام_الأمني ‏#UAE #AbuDhabi #ADPolice #ADPolice_news ‏#security_media

A post shared by Abu Dhabi Police شرطة أبوظبي (@adpolicehq) on Jul 10, 2018 at 9:57pm PDT


Copyright © 2019 Khaleej Times. All Rights Reserved.

You may also like