Al-Futtaim Group launches programme for its second cohort of Emirati management trainees

Press release
Published May 6th, 2012 - 07:15 GMT
Al-Futtaim Training graduates
Al-Futtaim Training graduates

Maintaining their commitment to employee young Emirati professionals in leadership, Al-Futtaim Group has recently launched their second run of their management training programme for UAE nationals.

The programme aims to recruit, train and retain university graduates from various fields of expertise to take on management roles within Al-Futtaim Group businesses.

On Sunday April 1st, 2012 the second batch of trainees started their training. Omar Al-Futtaim, Vice Chairman of Al-Futtaim Group, launched the event during which Zuhair Al Haj, Head of HR Administration and Localisation demonstrated the Group’s vision to invest in local talent and provide them with the means necessary for them to excel at work.

The sixteen trainees were selected after a rigorous assessment and interviewing process. They will undergo a nineteen-month long training programme that includes on-the-job training, technical and interpersonal skills training, strategic thinking, and business acumen that will allow them to succeed as future managers within the various businesses run by AFG.

This is the second time that this programme is launched, the first being in June 2011, in which 19 university graduates embarked on intensive job training in various placements as well as working on individual and group projects.

The management trainees are all graduates from top UAE universities and colleges. So far, the company has managed to retain 100% of its trainees, with the designer of the programme Emma Walker stating that this is due to “Omar Al-Futtaim’s passion and dedication to developing the UAE’s future leaders and the fact that we select graduates with ‘drive’”.

Al-Futtaim Group is one of the oldest local trading enterprises in the UAE. It operates businesses in various sectors including automotive, retail, engineering, electronics, real estate, financial services and more at home in the UAE and internationally. 

Background Information

Al Futtaim Group

As a diversified organisation, we bring the quality and reputation of more than 200 companies into your life. Al-Futtaim’s 42,000 dedicated employees are committed to helping you make the right choice – no matter your location or need – in sectors as varied as automotive, retail, real estate and finance.

ولي العهد السعودي يبرر للصين سياستها مع "الأيغور"

Published February 23rd, 2019 - 11:45 GMT
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان

اعتبرت بعض وسائل الإعلام الغربية أن ولي العهد السعودي برر خلال زيارته إلى الصين إنشاء سلطات هذه البلاد معسكرات خاصة باحتجاز المسلمين الأويغور الصينيين.

وخلصت وسائل الإعلام هذه، بما فيها مجلة "نيوزويك" الأمريكية، إلى هذا الاستنتاج استنادا إلى ما نقله التلفزيون الصيني عن الأمير محمد قوله أمس الجمعة، خلال لقائه الرئيس الصيني، شي جينغ بينغ: "لدى الصين الحق في ممارسة أنشطة مكافحة الإرهاب والتطرف من أجل أمنها القومي".

وفي اقتباس أوسع من تصريحات ولي العهد السعودي، نقلت وكالة "شينخوا" الصينية عن الأمير محمد قوله: "تتمسك السعودية بقوة بسياسة "صين-واحدة"، ونحترم وندعم حقوق الصين في اتخاذ الإجراءات اللازمة لمكافحة الإرهاب والتطرف من أجل حماية الأمن القومي، ونحن مستعدون لتعزيز التعاون مع الصين".

ويشار إلى أن التلفزيون الصيني الناطق باللغة الإنجليزية استخدم في نقله تصريحات ولي العهد السعودي عبارة "De-extremization"، وهو مصطلح تلجأ إليه بكين لوصف سياساتها المثيرة للجدل تجاه المسلمين الأويغوريين.

وحسب تقديرات منظمات دولية، احتجزت الصين في المعسكرات الخاصة مليونا أو حتى أكثر من ذلك من المسلمين الأويغوريين، حيث يتعرض هؤلاء لـ"برنامج إعادة التعليم" الذي تقول بكين إنه يهدف إلى مكافحة التطرف، وسط أنباء عن تضييق حقوقهم وإلزامهم بدراسة العقيدة الشيوعية.

وتعرضت بكين لانتقادات دولية واسعة على خلفية سياساتها تجاه الأقلية المسلمة المقيمة في غرب البلاد، حيث حذرت منظمة "هيومن رايتس ووتش" من أن هذه الجهود المضرة بحقوق المسلمين تكثفت منذ أواخر 2016.

وسبق أن وجهت جماعات من المسلمين الأويغوريين دعوة إلى ولي العهد السعودي لاستخدام زيارته الرسمية لبكين كي يضغط على الصين في مسألة المعسكرات، باعتبار المملكة مدافعا عن حقوق المسلمين في شتى أنحاء العالم.

وخلصت "نيوزويك" إلى أن الأمير محمد يسعى لبناء تحالفات جديدة في الشرق، في ظل الانتقادات التي تعرضت لها المملكة على خلفية مقتل الصحفي السعودي جمال خاشقجي داخل قنصلية بلاده في اسطنبول.


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
David D'Souza
Contact phone
Contact fax
+971 (0) 4 227 9801
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content