EMAL invites local community to celebrate the Spirit of the Union at 42nd UAE National Day

Press release
Published December 8th, 2013 - 08:46 GMT
Emirates Aluminium
Emirates Aluminium

Emirates Aluminium (EMAL), the Taweelah based aluminium smelter, invited the local community to celebrate the 42nd UAE National Day together with its employees on Tuesday 3rd December, marking the event with a host of cultural Emirati activities at the Al Rahba Public Park. 

Friends and families from both EMAL and neighbouring communities shared in the pride and festivities of the occasion together, with the national anthem, Yola and Harbeya shows performed by Abu Dhabi Police and the Abu Dhabi Police Academy, Al Rahba Police, and the Emirates Heritage Club. 

Saeed Fadhel Al Mazrooei, President and CEO of EMAL said, “Unity is not only in the name of our country, but also in the very fabric of what makes this nation great. As a major component of the ambitious plans and goals set out by Abu Dhabi’s 2030 Vision, EMAL is committed to engaging and uniting with the community in all its activities, in keeping with Emirati culture and traditions. Celebrating National Day with our neighbours is just one way we achieve this, as well as providing local employment opportunities, training programmes, and scholarships for the benefit of the Emirati people.”

Background Information

طبيب لبناني يتعرض لصدمة قوية إثر قتله مريضته الطفلة بعد علاجها دون قصد!

Published February 23rd, 2019 - 10:43 GMT
طبيب لبناني يتعرض لصدمة قوية.. بعدما وصف لمريضته الطفله العلاج قتلها بدون قصد!
طبيب لبناني يتعرض لصدمة قوية.. بعدما وصف لمريضته الطفله العلاج قتلها بدون قصد!

لم يتوقع الطبيب المُعالج أن الطفلة التي كشف عليها وكتب لها العلاج ستلاقي حتفها على يديه، ففي حادثة غريبة شهدتها لبنان، فبعد قيام أحد الأطباء بفحص طفلة 3 سنوات ومعاينتها وكتابة العلاج المناسب لها، صادف أن ينتهي دوام الطبيب وقت خروج الطفلة ووالدتها من المستشفى.

وبشكل مفاجئ قامت الطفلة بالافلات من يد والدتها وركضت في الشارع في اللحظة التي كان بها الطبيب يقود سيارته، ودون أن ينتبه لها قام بدهسها مما أدى إلى وفاتها.

لم يستطع الطبيب تحمل الصدمة حتى انه لم ينظر للطفلة بعد الدهس، ووقع على الأرض من هول الصدمة وتم نقله للمستشفى من أجل تلقي العلاج بسبب الصدمة الكبيرة التي تعرض لها.

وحتى هذه اللحظة لم يتم الكشف عن مصير الطبيب وفي حال خرج من المستشفى وما هو العقاب الذي يتعرض له، إلا ان الحادثة شكلت صدمة كبيرة في الشارع اللبناني.

 


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Nour Saifi
Contact phone
Contact mobile
Contact fax
+971 (0) 2 445 7078
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content