Emrill Exhibits at MEAMCON

Press release
Published December 14th, 2011 - 07:17 GMT
During the conference
During the conference

Emrill, the leading Facilities Management in the UAE, announced that it will be exhibiting today at the 2nd Middle East Association Managers Conference (MEAMCON) that is being held till the 15 December, at the Address Hotel, Dubai Mall. 

MEAMCON, an annual event targeted towards Association and Community Managers provides a forum for them to network with each other, gain practical insights and tips from industry leaders and international speakers, under the auspices of the Real Estate Regulatory Agency (RERA) and the Dubai Real Estate Institute (DREI), with support from the US-based Community Associations Institute (CAI). 

Emrill will be exhibiting at the event for the very first time, demonstrating their commitment to JOPLAW and the transition to the law, by supporting Association Managers and the important role they play in advising Owners Associations on matters regarding facilities services. 

The award-winning facilities management company will be present at the event exhibiting and ready to engage in discussions with delegates who wish to discuss Emrill’s innovative solutions. Emrill is a world class facilities services and management company that offers innovative solutions tailored to support master developments, residential communities, leisure, hospitality, infrastructure, corporate and commercial complexes. 

Emrill will also showcase their newly launched mplus+ home maintenance services online system that promises to offer value and convenience to home owners and residents with preventative maintenance, reactive maintenance, home improvements and pest control amongst other services. 

With a workforce of over 4000 staff directly employed, allowing a greater control on quality and flexibility, Emrill commands a steady growth since its formation with the expertise of its operating company, Carillion Plc and its shareholders which include Al-Futtaim Group and Emaar Properties.  

Background Information

Emrill

Emrill is an established market leader in providing Integrated Facilities Management services in the United Arab Emirates. With 4000 staff directly employed, the company offers a full range of Facilities and Asset Management services with innovative solutions tailored to support master developments, residential communities, leisure, corporate and commercial complexes.

ولي العهد السعودي يبرر للصين سياستها مع "الأيغور"

Published February 23rd, 2019 - 11:45 GMT
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان

اعتبرت بعض وسائل الإعلام الغربية أن ولي العهد السعودي برر خلال زيارته إلى الصين إنشاء سلطات هذه البلاد معسكرات خاصة باحتجاز المسلمين الأويغور الصينيين.

وخلصت وسائل الإعلام هذه، بما فيها مجلة "نيوزويك" الأمريكية، إلى هذا الاستنتاج استنادا إلى ما نقله التلفزيون الصيني عن الأمير محمد قوله أمس الجمعة، خلال لقائه الرئيس الصيني، شي جينغ بينغ: "لدى الصين الحق في ممارسة أنشطة مكافحة الإرهاب والتطرف من أجل أمنها القومي".

وفي اقتباس أوسع من تصريحات ولي العهد السعودي، نقلت وكالة "شينخوا" الصينية عن الأمير محمد قوله: "تتمسك السعودية بقوة بسياسة "صين-واحدة"، ونحترم وندعم حقوق الصين في اتخاذ الإجراءات اللازمة لمكافحة الإرهاب والتطرف من أجل حماية الأمن القومي، ونحن مستعدون لتعزيز التعاون مع الصين".

ويشار إلى أن التلفزيون الصيني الناطق باللغة الإنجليزية استخدم في نقله تصريحات ولي العهد السعودي عبارة "De-extremization"، وهو مصطلح تلجأ إليه بكين لوصف سياساتها المثيرة للجدل تجاه المسلمين الأويغوريين.

وحسب تقديرات منظمات دولية، احتجزت الصين في المعسكرات الخاصة مليونا أو حتى أكثر من ذلك من المسلمين الأويغوريين، حيث يتعرض هؤلاء لـ"برنامج إعادة التعليم" الذي تقول بكين إنه يهدف إلى مكافحة التطرف، وسط أنباء عن تضييق حقوقهم وإلزامهم بدراسة العقيدة الشيوعية.

وتعرضت بكين لانتقادات دولية واسعة على خلفية سياساتها تجاه الأقلية المسلمة المقيمة في غرب البلاد، حيث حذرت منظمة "هيومن رايتس ووتش" من أن هذه الجهود المضرة بحقوق المسلمين تكثفت منذ أواخر 2016.

وسبق أن وجهت جماعات من المسلمين الأويغوريين دعوة إلى ولي العهد السعودي لاستخدام زيارته الرسمية لبكين كي يضغط على الصين في مسألة المعسكرات، باعتبار المملكة مدافعا عن حقوق المسلمين في شتى أنحاء العالم.

وخلصت "نيوزويك" إلى أن الأمير محمد يسعى لبناء تحالفات جديدة في الشرق، في ظل الانتقادات التي تعرضت لها المملكة على خلفية مقتل الصحفي السعودي جمال خاشقجي داخل قنصلية بلاده في اسطنبول.


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Santa Fonseka
Contact phone
Contact mobile
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content