FAMCO launches financial services

Press release
Published August 5th, 2012 - 07:57 GMT

FAMCO, Al-Futtaim Auto & Machinery Co, the Al-Futtaim Group distributor of commercial vehicles, construction and industrial equipment, today announced the launch of FAMCO Financial Services to offer a range of tailor-made financing packages for truck, bus, construction equipment, forklifts, generators and compressors.

Paul Floyd, Managing Director at FAMCO said, “We have now developed a full solution package for our customers. FAMCO Financial Services is another ingredient within a more sophisticated sales cycle aimed at satisfying a more demanding customer, where value and total cost of ownership have become more important. Now, we can include financing, service contracts and insurance in a single monthly payment, greatly assisting our customers with a cash efficient solution to the operation of their fleet”.

FAMCO offers products and services to a diverse range of industries and commercial undertakings covering the transportation, construction, oil and gas, manufacturing, warehousing and marine sectors.

The newly launched financial services unit utilizes a multi-bank approach and offers customers the ability to conserve their capital while providing an additional credit line. In addition to equipment financing, FAMCO Financial Services can combine insurance and service agreements in one monthly payment allowing customers a significant cash-flow advantage. Shariah compliant options are also available.

Background Information

Al-Futtaim Auto and Machinery Company

Al-Futtaim Auto & Machinery Co. (FAMCO) is a market leading supplier of products & services to a diverse range of industries and commercial undertakings covering the transportation, construction, manufacturing, warehousing, oil & gas and marine sectors. FAMCO serves these industries with world-class brands like Volvo Trucks, Volvo Buses, Volvo Construction Equipment, Merlo, Ingersoll Rand, Linde, Dexion, Yanmar, Himoinsa, Stanley Proto, Fenner, Bruynzeel, Mobel Linea, Meco, Bott, Stertil, Hart & Nassau.

FAMCO has operations in Dubai, Abu Dhabi, Al Ain and Ras Al Khaimah. The company’s development and success has been based on an in-depth understanding of customer needs and the dedication of its skilled staff. FAMCO is committed to providing outstanding second-to-none service levels to customers and to maintaining quality, safety and environmental standards at the highest possible levels. FAMCO is an ISO 9001:2008 and ISO 14001:2004 certified company.

ولي العهد السعودي يبرر للصين سياستها مع "الأيغور"

Published February 23rd, 2019 - 11:45 GMT
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان

اعتبرت بعض وسائل الإعلام الغربية أن ولي العهد السعودي برر خلال زيارته إلى الصين إنشاء سلطات هذه البلاد معسكرات خاصة باحتجاز المسلمين الأويغور الصينيين.

وخلصت وسائل الإعلام هذه، بما فيها مجلة "نيوزويك" الأمريكية، إلى هذا الاستنتاج استنادا إلى ما نقله التلفزيون الصيني عن الأمير محمد قوله أمس الجمعة، خلال لقائه الرئيس الصيني، شي جينغ بينغ: "لدى الصين الحق في ممارسة أنشطة مكافحة الإرهاب والتطرف من أجل أمنها القومي".

وفي اقتباس أوسع من تصريحات ولي العهد السعودي، نقلت وكالة "شينخوا" الصينية عن الأمير محمد قوله: "تتمسك السعودية بقوة بسياسة "صين-واحدة"، ونحترم وندعم حقوق الصين في اتخاذ الإجراءات اللازمة لمكافحة الإرهاب والتطرف من أجل حماية الأمن القومي، ونحن مستعدون لتعزيز التعاون مع الصين".

ويشار إلى أن التلفزيون الصيني الناطق باللغة الإنجليزية استخدم في نقله تصريحات ولي العهد السعودي عبارة "De-extremization"، وهو مصطلح تلجأ إليه بكين لوصف سياساتها المثيرة للجدل تجاه المسلمين الأويغوريين.

وحسب تقديرات منظمات دولية، احتجزت الصين في المعسكرات الخاصة مليونا أو حتى أكثر من ذلك من المسلمين الأويغوريين، حيث يتعرض هؤلاء لـ"برنامج إعادة التعليم" الذي تقول بكين إنه يهدف إلى مكافحة التطرف، وسط أنباء عن تضييق حقوقهم وإلزامهم بدراسة العقيدة الشيوعية.

وتعرضت بكين لانتقادات دولية واسعة على خلفية سياساتها تجاه الأقلية المسلمة المقيمة في غرب البلاد، حيث حذرت منظمة "هيومن رايتس ووتش" من أن هذه الجهود المضرة بحقوق المسلمين تكثفت منذ أواخر 2016.

وسبق أن وجهت جماعات من المسلمين الأويغوريين دعوة إلى ولي العهد السعودي لاستخدام زيارته الرسمية لبكين كي يضغط على الصين في مسألة المعسكرات، باعتبار المملكة مدافعا عن حقوق المسلمين في شتى أنحاء العالم.

وخلصت "نيوزويك" إلى أن الأمير محمد يسعى لبناء تحالفات جديدة في الشرق، في ظل الانتقادات التي تعرضت لها المملكة على خلفية مقتل الصحفي السعودي جمال خاشقجي داخل قنصلية بلاده في اسطنبول.


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Ayad Nahas
Contact phone
Contact fax
+971 (0) 4 227 9801
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content