Markazia Toyota Sponsors Aziz Maraka Concert

Press release
Published October 2nd, 2017 - 07:03 GMT
The event is the culmination of a five-year partnership between Aziz Maraka and Markazia Toyota Jordan.
The event is the culmination of a five-year partnership between Aziz Maraka and Markazia Toyota Jordan.

Under its Toyota Live Platform, Markazia Toyota sponsored Aziz Maraka’s ‘Brought to You by Toyota’ concert, as it seeks to support home-grown talents and contribute to the advancement of Jordan’s music scene. The event, which took place at the Abdali Boulevard on Friday September 29, 2017, embodied the five-year partnership between Aziz Maraka and Markazia Toyota that advocates for the dissemination of varied, alternative music in Jordanian culture.

In a lively musical atmosphere, the talented Jordanian singer and songwriter had audiences riveted with an edgy, authentic performance that encompassed Maraka’s best, most-beloved hits. Moreover, building on Maraka’s youthful appeal, Markazia Toyota displayed the recently-launched C-HR, which was designed to complement youth’s active, extroverted and stylish lifestyle. The concert also included a Toyota activation event which involved a social media-based ‘Boomerang Video’ competition, where participants shared videos of themselves with the C-HR on their Instagram accounts using the hashtag, #Toyotalive, for a chance to win a prize of JBL speakers.

“We are delighted to continue our long and fruitful sponsorship of celebrated artist, Aziz Maraka,” said Nadim Haddad, Deputy General Manager of Markazia. “This partnership underscores our ongoing efforts under the Toyota Live Platform, which is a distinctive arts and creative platform through which we support youth and promising Jordanian talents, especially those like Aziz who are leaving a mark on both local and regional levels. We are also excited to showcase the all-new 2017 C-HR, which is set to be the predecessor of a new generation of compact crossovers that embody Toyota’s dynamism and youthful energy.” 

Background Information

Toyota

Toyota Motor Corporation is a Japanese multinational corporation headquartered in Toyota, Aichi, Japan. Toyota Motor Corporation group companies are Toyota (including the Scion brand), Lexus, Daihatsu and Hino Motors. In addition to manufacturing automobiles, Toyota provides financial services through its Toyota Financial Services division.

Contact Information

Toyota Motor Corporation Building
Sitra Industrial Area,
PO Box 3099
Manama, Bahrain
Fax number
+973 (0) 17 731 636

قطر تخفض تمثيلها بالقمة العربية الأوروبية في شرم الشيخ

Published February 23rd, 2019 - 02:05 GMT
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية

أكدت مصادر في وزارة الخارجية القطرية، لوكالة “نوفوستي” الروسية، أن أمير قطرالشيخ تميم بن حمد آل ثاني لن يحضر بشخصه القمة العربية الأوروبية، المزمع عقدها غدا الأحد بمدينة شرم الشيخ المصرية.

وقال مصدر في وزارة الخارجية القطرية للوكالة الروسية: “تلقت قطر دعوة لحضور قمة جامعة الدول العربية والاتحاد الأوروبي التي ستعقد في مصر، نشعر بالحزن، لكننا لم نندهش من أن الحكومة المصرية استغلت الدعوة كوسيلة لتحقيق الهدف، فالدعوة الواردة من مصر تنتهك البروتوكول الدولي باللغة والصيغة المستخدمة فيها”.

وأشار إلى أنه “خلافا للدعوات الموجهة إلى رؤساء الدول العربية الأخرى، رسالة قطر لم توجه إلى أميرها، وأرسلت إلى السفارة اليونانية في الدوحة، بدلاً من البعثة الدائمة لقطر في جامعة الدول العربية”.

وأضاف المتحدث باسم وزارة الخارجية أن “الرسالة مصممة على طراز تذكير بالقمة، ولا تتوافق مع الدعوة الرسمية”، واصفا سلوك مصر بـ”غير المهني”، لكنه أشار إلى أنه على الرغم من ذلك، فستشارك قطر في القمة على مستوى ممثلها الدائم في الجامعة العربية (إبراهيم السهلاوي)، حيث إنها “تلتزم تماما بالأنشطة العربية المشتركة والتعاون مع الشركاء في الاتحاد الأوروبي”.

وقطعت مصر علاقاتها الدبلوماسية مع قطر في 5 يونيو/حزيران 2017، حين قطعت كل من السعودية والإمارات والبحرين علاقاتها مع الدوحة، ثم فرضت عليها “إجراءات عقابية” بزعم دعمها للإرهاب، وهو ما تنفيه الأخيرة.

وتعقد القمة العربية الأوروبية الأولى في منتجع شرم الشيخ السياحي، الأحد والإثنين، تحت شعار “الاستثمار في الاستقرار”.

وتتناول القمة، موضوعات سياسية واقتصادية ومسائل مرتبطة بالتنمية الاقتصادية والاجتماعية، من بينها القضية الفلسطينية.

ويأتي ذلك وسط دعوات أطلقها معارضون وحقوقيون مصريون، إلى قادة أوروبا لمقاطعة القمة، على خلفية إعدامات نفذتها السلطات المصرية مؤخرا بحق معارضين.

والأربعاء، نفذت الداخلية المصرية عقوبة الإعدام بحق 9 شبان، بعد أحكام نهائية بالتورط في اغتيال النائب العام السابق هشام بركات، إثر تفجير استهدف موكبه بالقاهرة صيف 2015.

وانتقدت منظمات حقوقية دولية الإعدامات وأحكامها، التي لم تتوفر فيها أدنى شروط المحاكمات النزيهة.

وفي المقابل أكدت صحيفة “عكاظ” السعودية، حضور الملك سلمان بن عبد العزيز للقمة، ناقلة عن مصادر لم تسمها، أن الملك سلمان سيلتقي اليوم السبت، بزعيم الانقلاب عبد الفتاح السيسي لبحث عدد من القضايا الدولية


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Haneen Muhaisen
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content