Mixed Dimensions hosts second Code-a-Thon to discover Kingdom’s top programmers

Press release
Published March 12th, 2017 - 09:30 GMT
Mixed Dimensions
Mixed Dimensions

Under its efforts to uncover Jordan’s most exceptional programming talents, Mixed Dimensions – a US-Jordanian startup specialized in 3D printing, gaming and augmented and virtual reality – recently hosted its second Hackatari Code-a-Thon competition at the Company’s headquarters in Amman. 

During the Hackatari Code-a-Thon, participants were presented with a series of questions and challenged to write programs capable of solving them. Upon the conclusion of the competition, which drew a large number of programmers, programming-enthusiasts, and school and university students from across the Kingdom, the first, second and third place winners – Princess Sumaya University for Technology (PSUT) students Mo’tasem Kayed, Hamzah Zagha and Mohammad Abu Aboud, respectively – were awarded honorary shields and other prizes. 

“One of the most important events held under Mixed Dimensions’ innovative lab, Hackatari, the Code-a-Thon was established to provide a competitive platform from which programmers could assess their abilities, identify their weaknesses and work to develop their skills,” said Rawand Madi, Manager of Hackatari at Mixed Dimensions. “This year’s competition was an amazing experience, allowing us to discover the Kingdom’s top programmers and to see their capabilities firsthand.”

Background Information

Mixed Dimensions

Mixed Dimensions is an integral reality company, creating new systems and technologies for the virtual and physical worlds to relate to one another by bridging the digital and physical worlds through an innovative software platform.

Founded in 2013, Mixed Dimensions targets the emerging product opportunity enabling users of video games, AR/VR systems, and digital art communities to physically experience elements from their virtual engagements through personalized, fully customized 3D manufacturing. With our patent-pending core technology, virtual characters and designs are brought into the physical world, reinforcing the brand relationship between the user and the online experience, and empowering content owners to monetize their virtual assets and unlock massive new revenue streams.

قطر تخفض تمثيلها بالقمة العربية الأوروبية في شرم الشيخ

Published February 23rd, 2019 - 02:05 GMT
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية

أكدت مصادر في وزارة الخارجية القطرية، لوكالة “نوفوستي” الروسية، أن أمير قطرالشيخ تميم بن حمد آل ثاني لن يحضر بشخصه القمة العربية الأوروبية، المزمع عقدها غدا الأحد بمدينة شرم الشيخ المصرية.

وقال مصدر في وزارة الخارجية القطرية للوكالة الروسية: “تلقت قطر دعوة لحضور قمة جامعة الدول العربية والاتحاد الأوروبي التي ستعقد في مصر، نشعر بالحزن، لكننا لم نندهش من أن الحكومة المصرية استغلت الدعوة كوسيلة لتحقيق الهدف، فالدعوة الواردة من مصر تنتهك البروتوكول الدولي باللغة والصيغة المستخدمة فيها”.

وأشار إلى أنه “خلافا للدعوات الموجهة إلى رؤساء الدول العربية الأخرى، رسالة قطر لم توجه إلى أميرها، وأرسلت إلى السفارة اليونانية في الدوحة، بدلاً من البعثة الدائمة لقطر في جامعة الدول العربية”.

وأضاف المتحدث باسم وزارة الخارجية أن “الرسالة مصممة على طراز تذكير بالقمة، ولا تتوافق مع الدعوة الرسمية”، واصفا سلوك مصر بـ”غير المهني”، لكنه أشار إلى أنه على الرغم من ذلك، فستشارك قطر في القمة على مستوى ممثلها الدائم في الجامعة العربية (إبراهيم السهلاوي)، حيث إنها “تلتزم تماما بالأنشطة العربية المشتركة والتعاون مع الشركاء في الاتحاد الأوروبي”.

وقطعت مصر علاقاتها الدبلوماسية مع قطر في 5 يونيو/حزيران 2017، حين قطعت كل من السعودية والإمارات والبحرين علاقاتها مع الدوحة، ثم فرضت عليها “إجراءات عقابية” بزعم دعمها للإرهاب، وهو ما تنفيه الأخيرة.

وتعقد القمة العربية الأوروبية الأولى في منتجع شرم الشيخ السياحي، الأحد والإثنين، تحت شعار “الاستثمار في الاستقرار”.

وتتناول القمة، موضوعات سياسية واقتصادية ومسائل مرتبطة بالتنمية الاقتصادية والاجتماعية، من بينها القضية الفلسطينية.

ويأتي ذلك وسط دعوات أطلقها معارضون وحقوقيون مصريون، إلى قادة أوروبا لمقاطعة القمة، على خلفية إعدامات نفذتها السلطات المصرية مؤخرا بحق معارضين.

والأربعاء، نفذت الداخلية المصرية عقوبة الإعدام بحق 9 شبان، بعد أحكام نهائية بالتورط في اغتيال النائب العام السابق هشام بركات، إثر تفجير استهدف موكبه بالقاهرة صيف 2015.

وانتقدت منظمات حقوقية دولية الإعدامات وأحكامها، التي لم تتوفر فيها أدنى شروط المحاكمات النزيهة.

وفي المقابل أكدت صحيفة “عكاظ” السعودية، حضور الملك سلمان بن عبد العزيز للقمة، ناقلة عن مصادر لم تسمها، أن الملك سلمان سيلتقي اليوم السبت، بزعيم الانقلاب عبد الفتاح السيسي لبحث عدد من القضايا الدولية


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Mahmood Abureyal
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content