Plug-Ins opens its third Mobility store in the UAE

Press release
Published December 11th, 2011 - 06:20 GMT

Plug-Ins, Al-Futtaim group’s multi-brand consumer electronics retailer, today announced the latest addition to its retail portfolio with the opening of its third mobility store in the UAE. 

The store in Marina Mall, Abu Dhabi follows the recent opening of the Mobility store in Deira City Centre. Plug-Ins’ first Mobility store was opened at Dubai Festival City and has attracted extremely good response from customers. 

The 1200sq ft. store in Marina Mall is located on the ground floor, South entrance, near Marks & Spencer. 

The new mobility store in Abu Dhabi will enable customers to browse through the latest mobile phones, Smart Phones, Tablet PCs, Notebooks, Digital Cameras, SLR Cameras, Camcorders, Accessories, MP3 and iPods. 

Sean Connor, General Manager, Plug-Ins said: “The mobility business has good potential to grow in this country which is why we are up and running with the second store in as many weeks. The concept is to have focused products to satisfy customers’ growing electronics needs while creating new standards in product offerings and customer service.” 

As part of its launch offer the first 100 customers will receive a surprise gift on every purchase. In addition, customers can also take advantage of special offers available at the Mobility store. 

The Mobility store is open from 10am to 10pm from Sunday to Wednesday and 10am till midnight from Thursday to Saturday. 

Plug-Ins also operates Big Box stores, located at the Dubai Festival City, Dubai Mall, Al Ghurair Center and Marina Mall in Abu Dhabi, showcasing the widest collection of televisions, laptops, tablets, personal computer systems, mobile phones, SLR’s, cameras, home entertainment systems, home appliances, gaming zones, a wide array of the latest blu-ray and DVD movies, brand experience zones, along with a wide assortment of accessories and much more. 

Importantly, Plug-Ins supports its sales with extended warranty plans, Price protection promise and a well-equipped after-sales support team. That in itself is a huge assurance that customers rely on.

Background Information

Al Futtaim Group

As a diversified organisation, we bring the quality and reputation of more than 200 companies into your life. Al-Futtaim’s 42,000 dedicated employees are committed to helping you make the right choice – no matter your location or need – in sectors as varied as automotive, retail, real estate and finance.

ولي العهد السعودي يبرر للصين سياستها مع "الأيغور"

Published February 23rd, 2019 - 11:45 GMT
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان

اعتبرت بعض وسائل الإعلام الغربية أن ولي العهد السعودي برر خلال زيارته إلى الصين إنشاء سلطات هذه البلاد معسكرات خاصة باحتجاز المسلمين الأويغور الصينيين.

وخلصت وسائل الإعلام هذه، بما فيها مجلة "نيوزويك" الأمريكية، إلى هذا الاستنتاج استنادا إلى ما نقله التلفزيون الصيني عن الأمير محمد قوله أمس الجمعة، خلال لقائه الرئيس الصيني، شي جينغ بينغ: "لدى الصين الحق في ممارسة أنشطة مكافحة الإرهاب والتطرف من أجل أمنها القومي".

وفي اقتباس أوسع من تصريحات ولي العهد السعودي، نقلت وكالة "شينخوا" الصينية عن الأمير محمد قوله: "تتمسك السعودية بقوة بسياسة "صين-واحدة"، ونحترم وندعم حقوق الصين في اتخاذ الإجراءات اللازمة لمكافحة الإرهاب والتطرف من أجل حماية الأمن القومي، ونحن مستعدون لتعزيز التعاون مع الصين".

ويشار إلى أن التلفزيون الصيني الناطق باللغة الإنجليزية استخدم في نقله تصريحات ولي العهد السعودي عبارة "De-extremization"، وهو مصطلح تلجأ إليه بكين لوصف سياساتها المثيرة للجدل تجاه المسلمين الأويغوريين.

وحسب تقديرات منظمات دولية، احتجزت الصين في المعسكرات الخاصة مليونا أو حتى أكثر من ذلك من المسلمين الأويغوريين، حيث يتعرض هؤلاء لـ"برنامج إعادة التعليم" الذي تقول بكين إنه يهدف إلى مكافحة التطرف، وسط أنباء عن تضييق حقوقهم وإلزامهم بدراسة العقيدة الشيوعية.

وتعرضت بكين لانتقادات دولية واسعة على خلفية سياساتها تجاه الأقلية المسلمة المقيمة في غرب البلاد، حيث حذرت منظمة "هيومن رايتس ووتش" من أن هذه الجهود المضرة بحقوق المسلمين تكثفت منذ أواخر 2016.

وسبق أن وجهت جماعات من المسلمين الأويغوريين دعوة إلى ولي العهد السعودي لاستخدام زيارته الرسمية لبكين كي يضغط على الصين في مسألة المعسكرات، باعتبار المملكة مدافعا عن حقوق المسلمين في شتى أنحاء العالم.

وخلصت "نيوزويك" إلى أن الأمير محمد يسعى لبناء تحالفات جديدة في الشرق، في ظل الانتقادات التي تعرضت لها المملكة على خلفية مقتل الصحفي السعودي جمال خاشقجي داخل قنصلية بلاده في اسطنبول.


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Lejo Johnny
Contact phone
Contact mobile
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content