Qualcomm and NXP Agree, at Mofcom Request, to Withdraw and Refile Application for Chinese Regulatory Approval

Press release
Published April 22nd, 2018 - 10:26 GMT
Qualcomm River Holdings B.V. also agreed that if the parties have not received all required regulatory approvals.
Qualcomm River Holdings B.V. also agreed that if the parties have not received all required regulatory approvals.

Qualcomm Incorporated (NASDAQ: QCOM) (“Qualcomm”) today announced that Qualcomm and NXP Semiconductors N.V. (NASDAQ: NXPI) (“NXP”) at the request of the Ministry of Commerce in China (MOFCOM) have withdrawn and refiled the notice of acquisition regarding the companies’ planned combination.

In conjunction with the refiling, NXP and Qualcomm River Holdings B.V., an indirect wholly owned subsidiary of Qualcomm, have agreed, among other things, to extend the end date of their purchase agreement from April 25, 2018 to July 25, 2018.  Qualcomm River Holdings B.V. also agreed that if the parties have not received all required regulatory approvals, including from MOFCOM, by 11:59 p.m. New York City time on July 25, 2018, it will pay the previously agreed termination fee to NXP no later than 9:00 a.m. New York City time on July 26, 2018. 

In conjunction with the amendment to the purchase agreement, the currently pending tender offer of Qualcomm River Holdings B.V. to acquire all of the issued and outstanding shares of NXP is being extended to expire at 5:00 p.m., New York City time, on April 27, 2018, unless extended or earlier terminated, in either case pursuant to the terms of the purchase agreement.

Background Information

Qualcomm

That’s how often people around the world touch something made better by Qualcomm. It could be the smartphone in your pocket, the tablet on your coffee table, that wireless modem in your briefcase… it could even be that navigation system in your car or that action camera strapped to your chest.

Who is Qualcomm, and what do we do? We are engineers, scientists and business strategists. We are from many different countries and speak many different languages. We come from diverse cultures and have unique perspectives. Together, we focus on a single goal—invent mobile technology breakthroughs.

للسبت الـ15.. احتجاجات السترات الصفراء تتواصل في فرنسا

Published February 23rd, 2019 - 09:46 GMT
من احتجاجات السترات الصفراء في فرنسا
من احتجاجات السترات الصفراء في فرنسا

يواصل الآلاف من محتجي حركة "السترات الصفراء" تظاهراتهم للأسبوع الخامس عشر على التوالي في العاصمة باريس ومدن فرنسية أخرى.

وقالت الشرطة في بيان، "أعلن في باريس عن خمس تظاهرات، ثلاث منها بشكل تجمعات، أما المسيرتان الأخريان اللتان سميتا على موقع فيسبوك للتواصل الاجتماعي "تسونامي أصفر" و"كلنا في الشانزيليزيه لا نتراجع عن شيء"، فستنطلقان من قوس النصر ظهر اليوم السبت على التوالي وتنتهيان في ساحة تروكاديرو".

وأضاف البيان أن هذه المسيرات ستعبر جادة الشانزليزيه وحي الأوبرا وتلتف حول متحف اللوفر وتتوقف أمام مقر "حركة شركات فرنسا" ثم تواصل طريقها إلى ساحة تروكاديرو.

من جهتها قالت وزارة الداخلية الفرنسية بشان الأرقام التي تنشرها، إن حجم التظاهرات تراجع في أيام السبوت الأربعة الأخيرة.

بدورهم أعلن أربعة آلاف شخص من رواد مواقع التواصل الاجتماعي مساء الجمعة عبر فيسبوك عن نيتهم المشاركة في هذه التجمعات، وقال أكثر من 18 ألفا آخرين إنهم "مهتمون" بها.

وذكرت مواقع التواصل أنه ستُنظم تجمعات في مدن أخرى غير العاصمة، مثل بوردو، التي تعد مع تولوز من مواقع التعبئة الكبرى التي تشهد باستمرار صدامات عنيفة مع قوات الشرطة.

من جهتها أبلغت نقابة شرطة بوردو المسؤولين مساء الجمعة عن "الوضع الحرج" و"الإنهاك المعنوي والجسدي" لرجال الشرطة، مطالبة بوسائل أكثر فاعلية لمواجهة "حرب العصابات في المدن".

لكن وزير الداخلية الفرنسي كريستوف كاستانير صرح خلال زيارة إلى ضاحية أوبرفيلييه شمال شرقي باريس "إذا كان البعض يعتقدون أن رجال الشرطة سينهكون وسيتم استنزافهم، فهم مخطئون"، مؤكدا أن "رجال الشرطة سيكونون حاضرين وسيقومون بمهامهم".

يشار إلى أن 41 ألف شخص تظاهروا في فرنسا السبت الماضي، مقابل 282 ألفا في 17 نوفمبر أول يوم للتحركات الاحتجاجية الاجتماعية، بحسب بيانات رسمية


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Ghida Kleibo
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content