Toyota Extends Ramadan Service Promotion to July 31

Press release
Published July 2nd, 2017 - 09:55 GMT
The special offers give customers the chance to avail of a 25 per cent discount on labour and parts charges, 10 per cent off on their next service visits during 2017. (Trade Arabia)
The special offers give customers the chance to avail of a 25 per cent discount on labour and parts charges, 10 per cent off on their next service visits during 2017. (Trade Arabia)

Ebrahim K. Kanoo, the sole distributor of Toyota in Bahrain, has announced the extension of its 50th anniversary Toyota Service Ramadan campaign until the end of July.

The announcement continues a highly successful campaign that has been running since mid-May, said a statement from the company.

The special offers, which have received a remarkable response, give customers the chance to avail of a 25 per cent discount on labour and parts charges, 10 per cent off on their next service visits during 2017, and up to 25 per cent discounts on Llumar and Ziebart car care services, Michelin tyres and Kanoo Smart Repair Services, it stated.

Ebrahim K. Kanoo senior manager of Toyota Marketing, Ayman Shehadeh said: "This is one of our most successful campaigns to date. We gave away $50,000 and exceptional discounts to celebrate the holy month and to commemorate our 50th anniversary with Toyota."

"We are offering our customers the best promotions of the year, and people’s feedback has been so overwhelmingly positive that we have decided to extend it and allow even more people to benefit," he added.

Source: Trade Arabia

Background Information

Toyota

We’re in the business of making great cars and trucks. But we also work every day to apply and share our know-how in ways that benefit people, the community, and our planet in order to build a better tomorrow.

قطر تخفض تمثيلها بالقمة العربية الأوروبية في شرم الشيخ

Published February 23rd, 2019 - 02:05 GMT
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية

أكدت مصادر في وزارة الخارجية القطرية، لوكالة “نوفوستي” الروسية، أن أمير قطرالشيخ تميم بن حمد آل ثاني لن يحضر بشخصه القمة العربية الأوروبية، المزمع عقدها غدا الأحد بمدينة شرم الشيخ المصرية.

وقال مصدر في وزارة الخارجية القطرية للوكالة الروسية: “تلقت قطر دعوة لحضور قمة جامعة الدول العربية والاتحاد الأوروبي التي ستعقد في مصر، نشعر بالحزن، لكننا لم نندهش من أن الحكومة المصرية استغلت الدعوة كوسيلة لتحقيق الهدف، فالدعوة الواردة من مصر تنتهك البروتوكول الدولي باللغة والصيغة المستخدمة فيها”.

وأشار إلى أنه “خلافا للدعوات الموجهة إلى رؤساء الدول العربية الأخرى، رسالة قطر لم توجه إلى أميرها، وأرسلت إلى السفارة اليونانية في الدوحة، بدلاً من البعثة الدائمة لقطر في جامعة الدول العربية”.

وأضاف المتحدث باسم وزارة الخارجية أن “الرسالة مصممة على طراز تذكير بالقمة، ولا تتوافق مع الدعوة الرسمية”، واصفا سلوك مصر بـ”غير المهني”، لكنه أشار إلى أنه على الرغم من ذلك، فستشارك قطر في القمة على مستوى ممثلها الدائم في الجامعة العربية (إبراهيم السهلاوي)، حيث إنها “تلتزم تماما بالأنشطة العربية المشتركة والتعاون مع الشركاء في الاتحاد الأوروبي”.

وقطعت مصر علاقاتها الدبلوماسية مع قطر في 5 يونيو/حزيران 2017، حين قطعت كل من السعودية والإمارات والبحرين علاقاتها مع الدوحة، ثم فرضت عليها “إجراءات عقابية” بزعم دعمها للإرهاب، وهو ما تنفيه الأخيرة.

وتعقد القمة العربية الأوروبية الأولى في منتجع شرم الشيخ السياحي، الأحد والإثنين، تحت شعار “الاستثمار في الاستقرار”.

وتتناول القمة، موضوعات سياسية واقتصادية ومسائل مرتبطة بالتنمية الاقتصادية والاجتماعية، من بينها القضية الفلسطينية.

ويأتي ذلك وسط دعوات أطلقها معارضون وحقوقيون مصريون، إلى قادة أوروبا لمقاطعة القمة، على خلفية إعدامات نفذتها السلطات المصرية مؤخرا بحق معارضين.

والأربعاء، نفذت الداخلية المصرية عقوبة الإعدام بحق 9 شبان، بعد أحكام نهائية بالتورط في اغتيال النائب العام السابق هشام بركات، إثر تفجير استهدف موكبه بالقاهرة صيف 2015.

وانتقدت منظمات حقوقية دولية الإعدامات وأحكامها، التي لم تتوفر فيها أدنى شروط المحاكمات النزيهة.

وفي المقابل أكدت صحيفة “عكاظ” السعودية، حضور الملك سلمان بن عبد العزيز للقمة، ناقلة عن مصادر لم تسمها، أن الملك سلمان سيلتقي اليوم السبت، بزعيم الانقلاب عبد الفتاح السيسي لبحث عدد من القضايا الدولية


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Mahmood Abureyal
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content