Israeli Daily Printed in Ramallah amid Labor Dispute

Published June 12th, 2000 - 02:00 GMT

Israel's main daily, Yediot Aharonot, which is embroiled in a labor dispute, printed part of its Sunday edition in the Palestinian-run West Bank town of Ramallah, the English daily Haaretz said Monday. 

Haaretz said the paper had been printed at the premises of Al-Ayyam, the unofficial daily of the Palestinian Authority.  

Palestinian officials refused to confirm the report, said AFP. 

The dispute at Yediot erupted early May over the management's decision to introduce ultramodern technology the employees felt would threaten their jobs, said the agency. 

The conflict charged up when Yediot Aharonot's management broke off talks with the pressroom employees and said it was "ready to face a long strike. The dispute escalated further last week when the management decided on a lockout and surrounded the premises with barbed wire," Haaretz said. 

The newspaper has been secretly published in reduced form since the beginning of last week. The newspaper includes articles and supplements from Haaretz and Globe's, two press groups that hold capital in Yediot, added AFP. 

Yediot's pressroom employees, who are supported by Israel's central Histadrut union, have called on readers to boycott their newspaper. 

Six employees were arrested Sunday in Ramat Gan, near Tel Aviv, when they attacked a lorry transporting copies of the paper. 

Yediot holds 60 percent of the daily newspaper market in Israel, compared with 20 percent for its bitter rival Maariv, said Haaretz - 


© 2000 Al Bawaba (

You may also like