قضينا ع الفساد..!؟

تاريخ النشر: 11 فبراير 2006 - 04:17 GMT

 

اقيم احتفال كبير بمناسبة "القضاء على الفساد" في احدى دولة عربية.

اجتمع في الحفل الناس واوزراء والجيش والشرطة والمخابرات.

صعد واحد من امن الدولة وقال وهو يهم بتنقيط الراقصة:: ايه احنا اللي قضينا ع الفساد.. تعيش الدولة والامن والمخابرات ويلعن ابو الفقر ودقلي يا جدع.

بعد شوي طلع واحد من المخابرات وقال: عاشت المخابرات ومن فيها والسادة المخبرين ويلعن الفقر وسلام مربع للباشوات.

بعد شوي طلع احد الوزراء وقال: تحية لاحلى حكومة.. ايييييه احنا اللي قضينا على الفقر.. ودقلي اغنية السلام.

مواطن فقير مش لاقي "نكلة" كان قاعد وزعلان من اللي بيسمعه، فجاة فقد اعصابه وطلع ع البيست وقال: يلعن الدولة و الامن و الخابرات ودقلي.. بودعك.