اقيم احتفال كبير بمناسبة "القضاء على الفساد" في احدى دولة عربية.
اجتمع في الحفل الناس واوزراء والجيش والشرطة والمخابرات.
صعد واحد من امن الدولة وقال وهو يهم بتنقيط الراقصة:: ايه احنا اللي قضينا ع الفساد.. تعيش الدولة والامن والمخابرات ويلعن ابو الفقر ودقلي يا جدع.
بعد شوي طلع واحد من المخابرات وقال: عاشت المخابرات ومن فيها والسادة المخبرين ويلعن الفقر وسلام مربع للباشوات.
بعد شوي طلع احد الوزراء وقال: تحية لاحلى حكومة.. ايييييه احنا اللي قضينا على الفقر.. ودقلي اغنية السلام.
مواطن فقير مش لاقي "نكلة" كان قاعد وزعلان من اللي بيسمعه، فجاة فقد اعصابه وطلع ع البيست وقال: يلعن الدولة و الامن و الخابرات ودقلي.. بودعك.
