Honda voted Preferred Sedan Car Brand of the Year

Press release
Published August 23rd, 2016 - 08:57 GMT
The trophy
The trophy

Readers of the leading Filipino newspaper in the UAE – The Filipino Times, have voted Honda as their Preferred Sedan Car Brand of the Year. The award was presented to an Al-Futtaim Honda representative at a glittering awards ceremony which took place last night at the Boracay, Asiana Hotel in Dubai.    

“This award is further testament to how customers recognise the quality, reliability and value of Honda,” said Colin Cordery, Regional Managing Director of Al-Futtaim Honda. “We are delighted to have won this prestigious award.” 

The Filipino Times awards are based on voting open to its readers and the general public. 

Background Information

Honda

Honda delivers to customers in over 150 countries and regions, over 6 million power products annually, spanning its general-purpose engines, and products powered by them, including tillers, generators, snow blowers to lawnmowers, pumps and outboard engines. Honda is also developing and producing electrified products useful in many facets of life, delivering new value such as the Miimo robotic lawnmower, and the LiB-AID E500 new era portable power source. Honda also lease-sells to businesses the Honda Walking Assist Device, an assistive device for use in the training of walking based on the theory of human walking amassed through Honda’s robotics research.

ولي العهد السعودي يبرر للصين سياستها مع "الأيغور"

Published February 23rd, 2019 - 11:45 GMT
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان

اعتبرت بعض وسائل الإعلام الغربية أن ولي العهد السعودي برر خلال زيارته إلى الصين إنشاء سلطات هذه البلاد معسكرات خاصة باحتجاز المسلمين الأويغور الصينيين.

وخلصت وسائل الإعلام هذه، بما فيها مجلة "نيوزويك" الأمريكية، إلى هذا الاستنتاج استنادا إلى ما نقله التلفزيون الصيني عن الأمير محمد قوله أمس الجمعة، خلال لقائه الرئيس الصيني، شي جينغ بينغ: "لدى الصين الحق في ممارسة أنشطة مكافحة الإرهاب والتطرف من أجل أمنها القومي".

وفي اقتباس أوسع من تصريحات ولي العهد السعودي، نقلت وكالة "شينخوا" الصينية عن الأمير محمد قوله: "تتمسك السعودية بقوة بسياسة "صين-واحدة"، ونحترم وندعم حقوق الصين في اتخاذ الإجراءات اللازمة لمكافحة الإرهاب والتطرف من أجل حماية الأمن القومي، ونحن مستعدون لتعزيز التعاون مع الصين".

ويشار إلى أن التلفزيون الصيني الناطق باللغة الإنجليزية استخدم في نقله تصريحات ولي العهد السعودي عبارة "De-extremization"، وهو مصطلح تلجأ إليه بكين لوصف سياساتها المثيرة للجدل تجاه المسلمين الأويغوريين.

وحسب تقديرات منظمات دولية، احتجزت الصين في المعسكرات الخاصة مليونا أو حتى أكثر من ذلك من المسلمين الأويغوريين، حيث يتعرض هؤلاء لـ"برنامج إعادة التعليم" الذي تقول بكين إنه يهدف إلى مكافحة التطرف، وسط أنباء عن تضييق حقوقهم وإلزامهم بدراسة العقيدة الشيوعية.

وتعرضت بكين لانتقادات دولية واسعة على خلفية سياساتها تجاه الأقلية المسلمة المقيمة في غرب البلاد، حيث حذرت منظمة "هيومن رايتس ووتش" من أن هذه الجهود المضرة بحقوق المسلمين تكثفت منذ أواخر 2016.

وسبق أن وجهت جماعات من المسلمين الأويغوريين دعوة إلى ولي العهد السعودي لاستخدام زيارته الرسمية لبكين كي يضغط على الصين في مسألة المعسكرات، باعتبار المملكة مدافعا عن حقوق المسلمين في شتى أنحاء العالم.

وخلصت "نيوزويك" إلى أن الأمير محمد يسعى لبناء تحالفات جديدة في الشرق، في ظل الانتقادات التي تعرضت لها المملكة على خلفية مقتل الصحفي السعودي جمال خاشقجي داخل قنصلية بلاده في اسطنبول.


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Lejo Johnny
Contact phone
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content