Egypt Denies NYT Claim It 'Tacitly' Accepted Trump's Jerusalem Decision

Published January 7th, 2018 - 11:27 GMT
In a statement, the state-run State Information Service (SIS) said the NY Times report was a “mere allegation" (AFP/File)
In a statement, the state-run State Information Service (SIS) said the NY Times report was a “mere allegation" (AFP/File)

Egypt on Sunday denied a U.S. media report claiming that it has given a “tacit” acceptance to President Donald Trump’s decision to officially recognize Jerusalem as Israel’s capital.

The New York Times said Saturday Cairo allegedly instructed talk show hosts to persuade viewers to accept the U.S. move.

The daily claimed that an Egyptian intelligence officer had placed phone calls to the hosts of several influential talk shows that instead of condemning the U.S. decision, they should persuade the audience to accept it.

It cited the officer’s suggestion that Palestinians should content themselves with the dreary West Bank town that currently houses the Palestinian Authority, Ramallah.

In a statement, the state-run State Information Service (SIS) said the NY Times report was a “mere allegation.”

It said people cited by the U.S. daily were not either TV hosts or had stopped appearing on television even before Trump’s Jerusalem move.

SIS said Egypt’s position on Jerusalem “was translated in stances and measures taken at the U.N. and other international organizations despite U.S. threats of aid cut."

Egypt submitted a U.N. Security Council resolution demanding a reversal of Trump’s move on Jerusalem, but the resolution was vetoed by Washington.

On Dec. 21, the U.N. General Assembly overwhelmingly adopted a resolution, co-sponsored by Turkey and Yemen, rejecting Trump’s move on Jerusalem.

 

 

This article has been adapted from its original source.


© Copyright Andolu Ajansi

You may also like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content