Bank al Etihad: Introducing the New SWIFT GPI Feature in Jordan

Press release
Published September 19th, 2018 - 09:42 GMT
Bank al Etihad
Bank al Etihad

Joining a growing network of over 90 leading banks worldwide,Bank al Etihad‘s retail and corporate clients can now securely send and receive transfers across borders with greater speed and enjoy an array of added value features through the recently introduced SWIFT global payments innovation (SWIFT gpi), while facilitating financial stability and fund management.

By embracing this new global payments standard, Bank al Etihad clients can now benefit from enhanced fee and exchange rate transparency, unaltered remittance information and improved operational efficiency through an international payment assistant. Also, SWIFT gpi allows visibility on the status of payment transactions at all stages, from the moment they are sent, all the way until they reach their final destination anywhere in the world, ultimately ensuring maximum convenience and peace of mind for clients.

Specific features have been designed to help provide an increased layer of security to the SWIFT gpi platform. These include the option to stop and recall payments in case of suspected fraud, as well as the transfer of rich payment data to permit clients to automatically reconcile invoices and payments and keep track of them at the touch of a button.

Background Information

Bank al Etihad

Bank al Etihad was founded in 1978 as a public shareholding company, and has been moving steadily towards boosting its financial status and profitability.

The Bank continues to implement its calculated strategy of client base expansion, risk diversification through widening its range of services and targeting groups from both the retail and corporate sectors.

The Bank attracts a qualified team of young Jordanian professionals and combines a team of experts working relentlessly to further enhance the Bank’s overall achievements, striving for more progress and prosperity to achieve the Bank’s ambitious objectives for the coming years.

Contact Information

Bank al Etihad
Shmeisani,
Abd Al-Raheem Al-Wakid Sreet,
P.O Box: 35104
11180 Amman,
Jordan
Fax number
+962 (0) 6 566 6149

قطر تخفض تمثيلها بالقمة العربية الأوروبية في شرم الشيخ

Published February 23rd, 2019 - 02:05 GMT
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية
إبراهيم السهلاوي مندوب قطر الدائم لدى جامعة الدول العربية

أكدت مصادر في وزارة الخارجية القطرية، لوكالة “نوفوستي” الروسية، أن أمير قطرالشيخ تميم بن حمد آل ثاني لن يحضر بشخصه القمة العربية الأوروبية، المزمع عقدها غدا الأحد بمدينة شرم الشيخ المصرية.

وقال مصدر في وزارة الخارجية القطرية للوكالة الروسية: “تلقت قطر دعوة لحضور قمة جامعة الدول العربية والاتحاد الأوروبي التي ستعقد في مصر، نشعر بالحزن، لكننا لم نندهش من أن الحكومة المصرية استغلت الدعوة كوسيلة لتحقيق الهدف، فالدعوة الواردة من مصر تنتهك البروتوكول الدولي باللغة والصيغة المستخدمة فيها”.

وأشار إلى أنه “خلافا للدعوات الموجهة إلى رؤساء الدول العربية الأخرى، رسالة قطر لم توجه إلى أميرها، وأرسلت إلى السفارة اليونانية في الدوحة، بدلاً من البعثة الدائمة لقطر في جامعة الدول العربية”.

وأضاف المتحدث باسم وزارة الخارجية أن “الرسالة مصممة على طراز تذكير بالقمة، ولا تتوافق مع الدعوة الرسمية”، واصفا سلوك مصر بـ”غير المهني”، لكنه أشار إلى أنه على الرغم من ذلك، فستشارك قطر في القمة على مستوى ممثلها الدائم في الجامعة العربية (إبراهيم السهلاوي)، حيث إنها “تلتزم تماما بالأنشطة العربية المشتركة والتعاون مع الشركاء في الاتحاد الأوروبي”.

وقطعت مصر علاقاتها الدبلوماسية مع قطر في 5 يونيو/حزيران 2017، حين قطعت كل من السعودية والإمارات والبحرين علاقاتها مع الدوحة، ثم فرضت عليها “إجراءات عقابية” بزعم دعمها للإرهاب، وهو ما تنفيه الأخيرة.

وتعقد القمة العربية الأوروبية الأولى في منتجع شرم الشيخ السياحي، الأحد والإثنين، تحت شعار “الاستثمار في الاستقرار”.

وتتناول القمة، موضوعات سياسية واقتصادية ومسائل مرتبطة بالتنمية الاقتصادية والاجتماعية، من بينها القضية الفلسطينية.

ويأتي ذلك وسط دعوات أطلقها معارضون وحقوقيون مصريون، إلى قادة أوروبا لمقاطعة القمة، على خلفية إعدامات نفذتها السلطات المصرية مؤخرا بحق معارضين.

والأربعاء، نفذت الداخلية المصرية عقوبة الإعدام بحق 9 شبان، بعد أحكام نهائية بالتورط في اغتيال النائب العام السابق هشام بركات، إثر تفجير استهدف موكبه بالقاهرة صيف 2015.

وانتقدت منظمات حقوقية دولية الإعدامات وأحكامها، التي لم تتوفر فيها أدنى شروط المحاكمات النزيهة.

وفي المقابل أكدت صحيفة “عكاظ” السعودية، حضور الملك سلمان بن عبد العزيز للقمة، ناقلة عن مصادر لم تسمها، أن الملك سلمان سيلتقي اليوم السبت، بزعيم الانقلاب عبد الفتاح السيسي لبحث عدد من القضايا الدولية


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Qusai Abdelhadi

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content