كثيرا ما يقول الرجل كلاما يبقى نصفه في قلبه.. مثلا:
يا ريت فيه كلمه تعبر عن اللي انا حاسس فيه بحبك
(لاني في الحقيقة ما بحبك وبدي بس اقعد جنبك)
أول مره أقول كلمه بحبك لوحدة قبلك
(اذا صدقتيني أنت هبله وبنضحك عليكي)
امبارح شفتك وانت راجعة من الجامعة مع زميلاتك وانت احلى وحدة فيهن.
(بس لو تعملي عمليه تجميل فى دانك ومناخيرك وتمك)
حنتجوز طبعا يا حبيبتى بس اعطيني فرصه 6 شهور
(وبعدها مش حتشوفي وجهي)
بحس دائما إني مسئول عنك
(فى الحاجات اللى متكلفش فلوس)
انا مستهلكيش
(وحتكتشفي بعدين الحقيقه دي بنفسك)
كيف كنت عايش من غيرك قبل هيك
(اكيد احسن من هلأ وعالعموم قربت ارجع اعيش من غيرك تاني)
طول الليل بحلم فيكى
(اللهم احفظنا من الكوابيس)
ماالقمر الا انعكاس لوجهك حبيبتي
( في الليالي المظلمة )
لما اشوفك يروح مني الكلام وأنساه
( من الصدمة )
عنيكي احلى مافيكي
(لما تلبسي نظارة الشمس)
شفايفك زي الفراولة
( تبعة الصوبات )
تتجوزيني ياحبيبتي
( يارب تقول لا)