Emrill provides facilities management services to the world’s top four residential towers

Press release
Published May 15th, 2014 - 06:17 GMT

Emrill, the leading integrated facilities management provider in the UAE, is standing tall serving four of the tallest residential towers in the world, including Princess Tower, 23 Marina, Elite Residence (managed by Novus Community Management) and The Torch. 

Saeed Ahmed, Commercial Director, Emrill said: “We are honoured that four of the world’s tallest residential towers zeroed in on Emrill to provide facilities management services for the world-renowned developments. Emrill is constantly working to raise the bar in an extremely competitive industry and this is a demonstration of the confidence we have built in the market through unparalleled service quality and innovative best practices.” 

Princess Tower officially recognised as the World’s Tallest Residential Building by the Council of Tall Buildings and Urban Habitat (CTBUH), has enjoyed Emrill’s world class services since its opening in 2012. The tower, which soars to an impressive 414 metres over the Dubai Marina skyline, is second only in height to the Burj Khalifa in the United Arab Emirates. 

Emrill provides integrated facilities management services including MEP, housekeeping, concierge, security services, and life guards to all the prestigious developments. In addition, Emrill manages communal areas including swimming pools, gymnasium, and common areas of the famous towers. 

Emrill began providing services to The Torch which stands at 348metres in 2011, followed by the Princess Tower at 414 metres and more recently, 23 Marina and Elite Residence which stand at 392 metres and 381 metres respectively. Alan Rowlands, General Manager, Novus Community Management said “We are once again pleased to be working with Emrill, in other communities they have worked closely with us and the Owner Associations and delivered services to the highest standard, we are confident that this will again be another success for all of us” 

Background Information

Emrill

Emrill is an established market leader in providing Integrated Facilities Management services in the United Arab Emirates. With 4000 staff directly employed, the company offers a full range of Facilities and Asset Management services with innovative solutions tailored to support master developments, residential communities, leisure, corporate and commercial complexes.

Contact Information

Emrill
PO Box 108388,
Al Ain -Abu Dhabi,
United Arab Emirates
Phone
Fax number
02 5568328
Company email

ولي العهد السعودي يبرر للصين سياستها مع "الأيغور"

Published February 23rd, 2019 - 11:45 GMT
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان
ولي العهد السعودي محمد بن سلمان

اعتبرت بعض وسائل الإعلام الغربية أن ولي العهد السعودي برر خلال زيارته إلى الصين إنشاء سلطات هذه البلاد معسكرات خاصة باحتجاز المسلمين الأويغور الصينيين.

وخلصت وسائل الإعلام هذه، بما فيها مجلة "نيوزويك" الأمريكية، إلى هذا الاستنتاج استنادا إلى ما نقله التلفزيون الصيني عن الأمير محمد قوله أمس الجمعة، خلال لقائه الرئيس الصيني، شي جينغ بينغ: "لدى الصين الحق في ممارسة أنشطة مكافحة الإرهاب والتطرف من أجل أمنها القومي".

وفي اقتباس أوسع من تصريحات ولي العهد السعودي، نقلت وكالة "شينخوا" الصينية عن الأمير محمد قوله: "تتمسك السعودية بقوة بسياسة "صين-واحدة"، ونحترم وندعم حقوق الصين في اتخاذ الإجراءات اللازمة لمكافحة الإرهاب والتطرف من أجل حماية الأمن القومي، ونحن مستعدون لتعزيز التعاون مع الصين".

ويشار إلى أن التلفزيون الصيني الناطق باللغة الإنجليزية استخدم في نقله تصريحات ولي العهد السعودي عبارة "De-extremization"، وهو مصطلح تلجأ إليه بكين لوصف سياساتها المثيرة للجدل تجاه المسلمين الأويغوريين.

وحسب تقديرات منظمات دولية، احتجزت الصين في المعسكرات الخاصة مليونا أو حتى أكثر من ذلك من المسلمين الأويغوريين، حيث يتعرض هؤلاء لـ"برنامج إعادة التعليم" الذي تقول بكين إنه يهدف إلى مكافحة التطرف، وسط أنباء عن تضييق حقوقهم وإلزامهم بدراسة العقيدة الشيوعية.

وتعرضت بكين لانتقادات دولية واسعة على خلفية سياساتها تجاه الأقلية المسلمة المقيمة في غرب البلاد، حيث حذرت منظمة "هيومن رايتس ووتش" من أن هذه الجهود المضرة بحقوق المسلمين تكثفت منذ أواخر 2016.

وسبق أن وجهت جماعات من المسلمين الأويغوريين دعوة إلى ولي العهد السعودي لاستخدام زيارته الرسمية لبكين كي يضغط على الصين في مسألة المعسكرات، باعتبار المملكة مدافعا عن حقوق المسلمين في شتى أنحاء العالم.

وخلصت "نيوزويك" إلى أن الأمير محمد يسعى لبناء تحالفات جديدة في الشرق، في ظل الانتقادات التي تعرضت لها المملكة على خلفية مقتل الصحفي السعودي جمال خاشقجي داخل قنصلية بلاده في اسطنبول.


© 2000 - 2019 Al Bawaba (www.albawaba.com)

You may also like

PR Contact

Contact Name
Santa Fonseka
Contact phone
Contact fax
+971 (0) 4 256 5584
Contact email

Previous PR’s

PR Rates

Buy credits to publish your articles on Al Bawaba Biz here

You May Also Like

Subscribe

Sign up to our newsletter for exclusive updates and enhanced content